یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

ان اف تی چیست؟

۲ بازديد
اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، شاید برای شما نیز این سوال پیش اومده باشه که NFT چیست؟ بهتره بدونین NFT یا توکن غیر مثلی، توکن مخصوص رمزنگاری هست که از فناوری بلاک چین برای ارتباط با یه دارایی دیجیتال منحصر به فرد استفاده می کنه که قابل تعویض نیست. همچنین توکن های غیر قابل تعویض با ارزهای دیجیتال معروفی مثل بیت کوین، اتریوم، سولانا و... تفاوت های زیادی دارن، چون اون ها قابلیت تعویض دارن، برای مثال میشه یه بیت کوین رو با بیت کوین دیگه عوض کنین در حالی که NFT ها این امکان رو ندارن و فقط می تونین اقدام به خرید و فروش اون ها کنین.
جالب اینجاست که بدونین توکن های غیر مثلی یا NFT ها مخفف عبارت Non-fungible-token هستن و به عنوان یکی از جدیدترین دارایی های دیجیتال محسوب میشن. این نوع توکن ها کاملا منحصر به فرد هستن و همین موضوع باعث جذابیت این توکن ها شده و باعث شده تا مورد استقبال سرمایه گذاران و معامله گران بازار ارزهای دیجیتال و سایر بازارهای مالی قرار بگیرن و محبوبیت زیادی به دست بیارن. نکته قابل توجه این هست که برای ذخیره و نگهداری توکن های NFT، برای انتقال توکن های غیر مثلی و برای ثبت مالکیت توکن های غیر مثلی نیز از شبکه بلاک چین استفاده میشه. به عبارت دیگه بلاک چین نوعی دفتر دیجیتالی برای ثبت و ذخیره اطلاعات هست.
توکن های غیر قابل تعویض روی بلاک چین اتریوم راه اندازی و جابجا میشن. اینکه مالک یه NFT چه کسی هست، در شبکه بلاک چین ثبت میشه و همه سیستم هایی که به بلاک چین متصل هستن، به اطلاعات اون توکن دسترسی دارن و کسی امکان ایجاد تغییر در اطلاعات ثبت شده رو نداره. همچنین NFT نوعی قرارداد هوشمند هست که با استفاده از نرم افزارهای منبع باز تولید شده و برای ایمنی بیشتر این قراردادها به صورت دیجیتالی مورد استفاده قرار می گیرن.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.