دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۰۳

دیفای DeFi چیست

۲ بازديد

دیفای به این خاطر که اولین سیستم معاملاتی هست که تونسته امکانی رو به وجود بیاره تا صفر تا صد امور مالی به صورت غیر متمرکز با امنیت بالایی انجام بشه، بدون فناوری بلاکچین به عنوان یک سیستم مالی غیر متمرکز معنی پیدا نمیکنه. شاید اگه قبل از ظهور شبکه بلاکچین، در مورد ایده یک سیستم غیر متمرکز مالی خیلی امن صحبت میکردید که امکانات نامحدودی رو برای انجام معاملات مختلف فراهم میکنه،

بدون این که هیچ دولتی روش نظارت داشته باشه؛ خیلی خنده دار به نظر میرسید. 
باظهور بلاکچین این امر محقق شد و الان توی بستر شبکه های بلاکچینی این معاملات دارن انجام میشن. حتی میتونیم بگیم خود خرید فروش ارزهای دیجیتال هم به دلیل این که به صورت غیر متمرکز داره انجام میشه نوعی از دیفای هست. واسه همین برای فهمیدن این که دیفای چیست؟ صفر تا صد امور مالی غیر متمرکز باید تحلیلشون با توجه به شبکه های بلاکچینی مورد بررسی قرار بگیره. 

بیشتر این معاملات که در قالب قرداد های هوشمند غیر متمرکز مختلفی با فناوری بلاکچین در حال انجام شدنه، توی شبکه اتریوم صورت میگیره. هرچند که اتریوم مهم ترین و بزرگ ترین بستر برای انجام امور مالی غیر متمرکز هست، ولی بقیه شبکه های بلاکچینی هم قرارداد های دیفای رو پشتیبانی میکنن. اگه تصمیم گرفتید که توی این زمینه به صورت حرفه ای فعالیت بکنید، استفاده کردن از شبکه اتریوم به خاطر ظرفیت های عظیمی که در اون برای دیفای به وجود اومده بیشتر از بقیه توصیه میشه. 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.