دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۰۳

نوسان گیری در ارزهای دیجیتال

۳ بازديد

در مقاله آموزش نوسان گیری در ارزهای دیجیتال، می خواهیم اطلاعاتی در مورد نوسانات بازار ارزهای دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی نوسان گیری ارزهای دیجیتال بپردازیم. با توجه به اینکه قراره در این مقاله اطلاعاتی در مورد نوسان گیری ارزهای دیجیتال برای شما ارائه کنیم، بهتره ابتدا مقدمه ای در مورد بازار ارزهای دیجیتال داشته باشیم تا بتونین به راحتی از نوسانات قیمتی ارزهای دیجیتال سودهای زیادی به دست بیارین.

بازار ارزهای دیجیتال در سال های اخیر به دلیل رشدهای قیمتی زیادی که داشته مورد استقبال خیلی از سرمایه گذاران و معامله گران قرار گرفته و تونسته به یکی از محبوب ترین بازارهای مالی تبدیل بشه. بازار ارزهای دیجیتال نیز مثل بقیه بازارهای مالی دارای نوسانات قیمتی زیادی هست و سرمایه گذاران و معامله گران زیادی از نوسانات قیمتی ارزهای دیجیتال سودهای به دست میارن.

ان اف تی چیست؟

۱ بازديد
اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، شاید برای شما نیز این سوال پیش اومده باشه که NFT چیست؟ بهتره بدونین NFT یا توکن غیر مثلی، توکن مخصوص رمزنگاری هست که از فناوری بلاک چین برای ارتباط با یه دارایی دیجیتال منحصر به فرد استفاده می کنه که قابل تعویض نیست. همچنین توکن های غیر قابل تعویض با ارزهای دیجیتال معروفی مثل بیت کوین، اتریوم، سولانا و... تفاوت های زیادی دارن، چون اون ها قابلیت تعویض دارن، برای مثال میشه یه بیت کوین رو با بیت کوین دیگه عوض کنین در حالی که NFT ها این امکان رو ندارن و فقط می تونین اقدام به خرید و فروش اون ها کنین.
جالب اینجاست که بدونین توکن های غیر مثلی یا NFT ها مخفف عبارت Non-fungible-token هستن و به عنوان یکی از جدیدترین دارایی های دیجیتال محسوب میشن. این نوع توکن ها کاملا منحصر به فرد هستن و همین موضوع باعث جذابیت این توکن ها شده و باعث شده تا مورد استقبال سرمایه گذاران و معامله گران بازار ارزهای دیجیتال و سایر بازارهای مالی قرار بگیرن و محبوبیت زیادی به دست بیارن. نکته قابل توجه این هست که برای ذخیره و نگهداری توکن های NFT، برای انتقال توکن های غیر مثلی و برای ثبت مالکیت توکن های غیر مثلی نیز از شبکه بلاک چین استفاده میشه. به عبارت دیگه بلاک چین نوعی دفتر دیجیتالی برای ثبت و ذخیره اطلاعات هست.
توکن های غیر قابل تعویض روی بلاک چین اتریوم راه اندازی و جابجا میشن. اینکه مالک یه NFT چه کسی هست، در شبکه بلاک چین ثبت میشه و همه سیستم هایی که به بلاک چین متصل هستن، به اطلاعات اون توکن دسترسی دارن و کسی امکان ایجاد تغییر در اطلاعات ثبت شده رو نداره. همچنین NFT نوعی قرارداد هوشمند هست که با استفاده از نرم افزارهای منبع باز تولید شده و برای ایمنی بیشتر این قراردادها به صورت دیجیتالی مورد استفاده قرار می گیرن.

دیفای DeFi چیست

۱ بازديد

دیفای به این خاطر که اولین سیستم معاملاتی هست که تونسته امکانی رو به وجود بیاره تا صفر تا صد امور مالی به صورت غیر متمرکز با امنیت بالایی انجام بشه، بدون فناوری بلاکچین به عنوان یک سیستم مالی غیر متمرکز معنی پیدا نمیکنه. شاید اگه قبل از ظهور شبکه بلاکچین، در مورد ایده یک سیستم غیر متمرکز مالی خیلی امن صحبت میکردید که امکانات نامحدودی رو برای انجام معاملات مختلف فراهم میکنه،

بدون این که هیچ دولتی روش نظارت داشته باشه؛ خیلی خنده دار به نظر میرسید. 
باظهور بلاکچین این امر محقق شد و الان توی بستر شبکه های بلاکچینی این معاملات دارن انجام میشن. حتی میتونیم بگیم خود خرید فروش ارزهای دیجیتال هم به دلیل این که به صورت غیر متمرکز داره انجام میشه نوعی از دیفای هست. واسه همین برای فهمیدن این که دیفای چیست؟ صفر تا صد امور مالی غیر متمرکز باید تحلیلشون با توجه به شبکه های بلاکچینی مورد بررسی قرار بگیره. 

بیشتر این معاملات که در قالب قرداد های هوشمند غیر متمرکز مختلفی با فناوری بلاکچین در حال انجام شدنه، توی شبکه اتریوم صورت میگیره. هرچند که اتریوم مهم ترین و بزرگ ترین بستر برای انجام امور مالی غیر متمرکز هست، ولی بقیه شبکه های بلاکچینی هم قرارداد های دیفای رو پشتیبانی میکنن. اگه تصمیم گرفتید که توی این زمینه به صورت حرفه ای فعالیت بکنید، استفاده کردن از شبکه اتریوم به خاطر ظرفیت های عظیمی که در اون برای دیفای به وجود اومده بیشتر از بقیه توصیه میشه. 

تحلیل فاندامنتال

۱ بازديد

تحلیل فاندامنتال روشی برای بررسی ارزش ذاتی ارز دیجیتال هست که شما می تونین ارزش ذاتی دارایی یا ارز دیجیتال خودتون رو بررسی کنین. که عوامل زیادی در تحلیل فاندامنتال اثر می ذارن که در این قسمت قصد داریم تا به معرفی عوامل موثر در تحلیل فاندامنتال بپردازیم.

•    مارکت کپ یا ارزش کل بازار

یکی از عوامل موثر در تحلیل فاندامنتال، مارکت کپ یا ارزش بازار هست. به عبارت دیگه مقدار کل سرمایه یه ارز دیجیتال یا مارکت کپ اون ارز به صورت مستقیم به شدت ریسک سرمایه گذاری تاثیر می ذاره. همچنین اگه مارکت کپ یا ارزش کل بازار بیشتر باشه یعنی اون پروژه حجم سرمایه زیادی داره و این موضوع می تونه یکی از عواملی محسوب بشه که ریسک سرمایه گذاری رو کمتر می کنه.

•    حجم معاملات

یکی دیگه از عوامل موثر در تحلیل فاندامنتال، حجم معاملات یه ارز دیجیتال یا دارایی در مدت 24 ساعت شبانه روز هست. به عبارت دیگه حجم معاملات 24 ساعته مقدار توکن هایی که در مدت 24 ساعت خرید و فروئش شدن رو نشون میده. همچنین حجم معاملات در یه روز می تونه به روش های مختلف و به دلیل یه خبر یا شایعه یه تغییر ناگهانی داشته باشه و در روزهای اینده به حالت عادی برگرده. ما در دوره تحلیل فاندامنتال ارزهای دیجیتال به این موضوع پرداختیم.

وب سایت های کاربردی ارز دیجیتال

۱ بازديد

در این مقاله وب سایت های کاربردی ارز دیجیتال که تمامی سرمایه گذاران این حوزه باید با آن ها آشنا باشند رو بهتون معرفی خواهیم کرد. یکی از مهمترین ابزار هایی که هر سرمایه گذار کریپتوکارنسی به اون احتیاج داره، پلتفرم هایی برای شناسایی رمز ارزها و کسب اطلاعات در مورد اون هاست. هر کدوم از این سایت ها به تحلیلگران بازار ارزهای دیجیتال برای شناسایی فرصت های سودده کمک میکنن. بطور مثال با تحلیل های مناسب بخواید سیو سود کنین و خرید تتر انجام بدین و یا برعکس تتر رو به ارزهایی مثل بیت کوین و غیره تبدیل کنین.

همانطور که میدونین به سود رسیدن یک معامله در بازار های مالی به عوامل متنوعی بستگی دارد؛ اما شما میتوانید با استفاده از ابزار های تحلیلی پیشرفته که بیشترشون با استفاده از هوش مصنوعی بازار های مختلف رو بررسی میکنن، شانستون رو برای کسب سود افزایش بدین. به همین دلیل پیشنهاد میکنیم که این ابزار ها را به خوبی یاد بگیرید و از آن ها در معاملات خود استفاده کنید.

استراتژی های معاملات

۱ بازديد
ما می تونیم در پاسخ به سوال استراتژی های معاملاتی چیست؟ این جواب رو بدیم که استراتژی معاملاتی روشی برای خرید و فروش یا معامله دارایی ها و یا کالاها هست که بر اساس برنامه از قبل مشخص شده و قانون مشخص برای یه معامله انجام میشه. بهتره بدونین که در اصل با داشتن یه استراتژی معاملاتی معامله در یه چارچوب مشخص انجام میشه و به این ترتیب اگه برای خودتون استراتژی معاملاتی داشته باشین، می تونین هدف خودتون رو از معامله بدونین و بتونین به سودهای زیادی دست پیدا کنین. همچنین در استراتژی معاملاتی باید هدف از سرمایه گذاری، بازه زمانی و ریسک پذیری مشخص باشه تا بتونین بهترین عملکرد رو داشته باشین.
به عبارت دیگه استراتژی های معاملاتی به مجموعه از برنامه ها و اقدامات بلند مدت و کوتاه مدت برای رسیدن به اهداف مشخص در شرایط عدم قطعیت گفته میشه. همچنین اگه این مفهوم رو وارد بازارهای مالی بکنیم و از اون برای به دست اوردن سودهای بیشتر استفاده کنیم، می تونیم بگیم که به مجموعه خاصی از شرایط که زمان ورود و خروج شما از بازار رو مشخص می کنه، استراتژی معاملاتی گفته میشه. بهتره بدونین که داشتن استراتژی یا سیستم معاملاتی این اجازه رو به شما میده تا دید بهتری از بازار داشته باشین و بهترین نقاط خرید و فروش رو پیدا کنین. به این ترتیب اگه در معامله های خودتون استراتژی داشته باشین، می تونین بهترین نقاط خرید و فروش رو پیدا کنین و با خرید و فروش در این نقطه ها سودهای زیادی به دست بیارین.

آموزش صرافی های غیرمتمرکز ارز دیجیتال

۰ بازديد
همونطور که میدونین امروزه بالای چندین هزار ارز دیجیتال در این مارکت داریم که لیست شدن همه اون ها در صرافی های متمرکز کار غیرممکنی کنی هستش و در این میان آموزش کار کردن با یک یا چند صرافی غیرمتمرکز کار بسیار مهمی هستش که هر کاربری باید اون رو یاد بگیره. دلیل دیگه یادگیری نحوه کار با صرافی های غیرمتمرکز بخاطر تحریم هایی هستش که صرافی های بزرگ و متمرکز ارز دیجیتال علیه کشور ما وضع کردن و نیاز به استفاده از یک صرافی غیرمتمرکز رو واجب کردن. بنابراین اگه علاقمند هستین تا کار با صرافی های غیرمتمرکز رو بصورت تخصصی و اصولی یاد بگیرین این دوره برای شما تهیه شده است.
در این بخش قصد داریم که به طور کامل در مورد جزئیات این دوره با شما صحبت کنیم تا دید جامعی را در مورد این دوره آموزش صرافی های غیرمتمرکز ارز دیجیتال داشته باشید. همچنین در صورتی که سوالی در مورد این دوره یا محتوای آن داشته باشید، میتوانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

تحلیل تکنیکال و پرایس اکشن

۰ بازديد

نمودار قیمت دنباله قیمت های ثبت شده در بازه های زمانی متفاوت هست که شما می تونین با استفاده از این نمودارها، تحلیل تکنیکال انجام بدین. نمودار قیمت انواع مختلفی داره که در این بخش از مقاله آموزش تحلیل تکنیکال و پرایس اکشن، انواع مختلف نمودار قیمت رو برای شما بررسی می کنیم.

•    نمودار خطی

یکی از انواع نمودار قیمت، نمودار خطی هست. بهتره بدونین که نمدار خطی به دلیل اینکه قیمت های بسته شده رو در یه باز معاملاتی مشخص برای شما نشون میده، یکی از ساده ترین نمودارهای قیمتی شناخته میشه. همچنین بهتره بدونین که نمودار خطی اطلاعات دیگه ای از دامنه نوسان معامله در یه بازه زمانی مشخص مثل قیمت های بالا، پایین و باز رو برای کاربران ارائه نمیده.

•    نمودار میله ای

یکی دیگه از انواع نمودار قیمت، نمودار میله ای هست. بهتره بدونین که نمودار میله ای بر روی نمودار خطی با اضافی کردن اطلاعات اصلی متفاوت به هر نقطه داده افزوده میشه. همچنین این نمودار از یه سری خط های عمودی ایجاد میشه که هر نقطه داده رو برای شما نشون میده. این خط های عمودی قیمت های بالا و پایین رو در بازه معاملاتی مختلف به همراه قیمت بسته شدن و باز شدن رو نشون میده.

صرافی های ارزهای دیجیتال

۰ بازديد
صرافی های ارزهای دیجیتال چیست؟ زمانی که صحبت از صرافی میشه و این کلمه رو میاریم، ذهن مون به سمت مفهوم آشنایی که همان صرافی های رایج پول فیات یا Exchange ها هستن، میره که در اونا ارز های رایج مثل دلار، یورو، لیر و .... خرید و فروش و به هم تبدیل میشن. در ارتباط با صرافی های ارز دیجیتال، تا حدودی شباهت به صرافی های رایج وجود داره و در مواردی هم تفاوت هایی هست که در ادامه مفصل بررسی میشه.
به طور کلی، صرافی های ارز دیجیتال، بستری هستن برای خرید و فروش و معاملات رمز ارزی که به شکل آنلاین و تحت وب فعالیت می کنن و مبادلات ارز های دیجیتال رو تسهیل و سامان دهی می کنن. البته در اکثر صرافی های ارز دیجیتال، کار هایی فراتر از مبادله و خرید و فروش ساده ارز ها میشه انجام داد که در ادامه شرح و بسط خواهیم داد.
برای بهره مندی از امکانات یک صرافی لازمه که در اون صرافی، حساب کاربری توسط کاربر افتتاح بشه و در مرحله بعد برخی از صرافی ها احراز هویت و بررسی مدارک ملیتی و هویتی رو هم اجباری می دونن. بعد از افتتاح حساب کاربری، شخص می تونه از امکانات متعدد صرافی ها استفاده کنه و در اصل تبدیل به یک عضو اون مجموعه میشه.

امنیت ارزهای دیجیتال

۰ بازديد
واژه ارز دیجیتال یا کریپتو کارنسی از دو کلمه کریپتو به معنی رمزنگاری و کارنسی به معنی ارز تشکیل شده است . بطور خلاصه میشه گفت که ارزهای دیجیتال یعنی واحد های پولی که با پروتکل های پیچیده رمزنگاری و بصورت دیجیتال بوجود اومدن و در یک بستر دیجیتالی بنام بلاکچین تراکنش های اون ها ثبت میشن.
استفاده از ارزهای دیجیتال به سال 2009 برمیگرده که در همه دنیا اسم بیت کوین حسابی سر و صدا به پا کرد، اما در اون زمان این ارزهای دیجیتال بصورت جهانی مورد استفاده قرار نگرفتن و افراد زیادی با این تکنولوژی آشنایی نداشتن. تا اینکه از سال 2014 عرصه ارز های دیجیتال رونق زیادی پیدا کرد و از آن زمان تا بحال دولت ها نیز مخالفت های زیادی در به وجود امدن ارز های دیجیتال و کریپتو کارنسی داشته اند که در مقاله راه های حفظ امنیت ارز های دیجیتال به این مورد هم میپردازیم. مقاله ارز دیجیتال چیست؟ شما رو کامل با این موضوع آشنا خواهد کرد.
تفاوتی که ارزهای دیجیتال با ارزهای فیات دارن این هستش که اولا رمز ارزها بر خلاف ارزهای فیات بصورت غیر متمرکز هستن. یعنی هیچ نهاد مرکزی مثل بانک اون ها رو کنترل نمیکنن و کل شبکه اون ها توسط کاربران سرتاسر دنیا کنترل و بررسی میشه.